Pressmeddelande: Vi utvecklar!

Örebro Saluhall genomgår en utveckling som innebär att Saluhallen anpassas för att ligga i framkant både vad gäller produktutbud, service och värdskap. Detta är första delen av utvecklingen. Det är ett svar på vad Örebroarna har efterfrågat samtidigt en anpassning för att hålla samma tempo som framtidens besökare kommer kräva. Den 7 maj öppnar KÄK i Örebro Saluhall och kort därefter öppnar stans bästa delidisk.

Utvecklingsplan Örebro Saluhall

Utvecklingsplan

Kort efter Käks öppning inviger vi även delidisken som kommer innefatta följande produktkategorier kött, fisk, ost och bröd. Delidisken kommer drivas av engagerade entreprenörer som både kommer sälja råvaror samt förädla dessa till nya produkter. ”Det har varit viktigt för oss att hitta rätt personer, med rätt driv och idérikedom” säger Matz Ekman ägare av Örebro Saluhall.

I anslutning till delidisken kommer det att utvecklas sittytor, byggas fler toaletter och skapas en autentisk känsla av att vara i hjärtat av produktionen.

Inför sommaren kommer det byggas gemensamma sittytor som kan användas av alla för alla i hallen. Du som gäst skall kunna handla hos vem du vill och sitta vart du vill. ”Detta har efterfrågats och nu gör vi det våra gäster önskar ” säger ägare Matz Ekman.

Örebro Saluhall firar 3 år i april 2016. Sedan i höstas har andelen besökare ökat och Örebro Saluhall är idag en av de främsta mötesplatserna i Örebro City.

Vid frågor kontakta:

Matz Ekman, ägare Örebro Saluhall AB